Valentijndsdag

Hehe wat een gekke beslissingen maak ik toch, iets over de liefde schrijven op uitgerekend valentijnsdag! Moet niet gekker worden!

Ook al is het een beetje standard is dit toch waar mijn gedachten deze dag naartoe gingen. Ik ben persoonlijk best blij singel te zijn, ik vind het leuk om vrij te zijn en met een jongen te zoenen als ik daar zin in heb. Ik weet dat dit niet sociaal geaccepteerd is, als vrouw hoor je zodra je vruchtbaar begint te worden op zoek te gaan naar stabiliteit, een vaste relatie met een man, die er voor je is. Een lange tijd wilde ik ook deze stabiliteit en ik ga niet liegen, zo nu en dan, zeker op een dag als deze lijkt me dit ook fijn. Er is natuurlijk ook niks mis met het hebben van een vaste partner. Het kan heel fijn zijn om iemand te hebben om je tijd mee te besteden en die speciaal voor je is. Het hebben van een partner wordt in onze maatschappij echter al op zo een voetstuk geplaatst, dat ik me afvraag of een dat als deze nog wel nodig is. Ja oké ik snap het ook weer wel, romantiek is iets heel moois en is niet altijd vanzelfsprekend in elke relatie. Valentijnsdag is er niet om stelletjes te vieren, maar om de romantiek binnen deze relaties te stimuleren.

Echter is er ook niks mis mee om dit niet persé te hoeven. Naast dat Valentijnsdag een dag is om de romantiek met je partner te vieren is, is het ook een dag om eens heftig op de feiten gedrukt te worden als je deze niet hebt. Ook als je de behoefte naar een partner niet voelt laat deze dag je somber voelen omdat je geen doos bonbons en een roos hebt gekregen. Al mijn vrijgezelle vriendinnen hoor ik klagen op een dag als deze, had ik maar een vriend.. Ik vind dat als je geen vriend  of vriendin hebt, Valentijnsdag ervoor moet zijn om je self-love te vieren, in plaats van te gaan treuren om je gebrek aan afhankelijkheid. Terwijl ik normaal gesproken helemaal blij ben dat ik een single independent woman ben merk ik op Valentijnsdag opeens de behoefte om een zielige film te kijken met een grote bak Ben&Jerries op schoot.

Maar ja eens in de zoveel tijd is het ook niet erg om de behoefte te voelen in een relatie te zitten, immers, love is in the air..

Leave a Reply

